Хто повинен першим вітатися за правилами етикету?

Суспільство, яким би багатошаровим воно не було, не можна уявити без певних норм поведінки. Ці правила у першу чергу стосуються культури мовлення: щоб ладити з людьми, уникати конфліктів і впевнено рухатися по життю, необхідно володіти важливими основами етикету. Знання того, хто повинен першим вітатися, як правильно прощатися і дякувати, дає людині великі переваги і можливості.

Значення загальноприйнятих правил

Правильне вітання важливо у всіх відносинах, перш за все, це показник гарного виховання і освіченості людини.

Зневага до оточуючих, неуважність і грубість неприйнятні у відносинах між людьми.

Незважаючи на те, що етикет, по суті, це ряд умовностей, вони надзвичайно важливі, бо, демонструючи свою повагу, у відповідь можна отримати дружнє участь і навіть допомогу. Бути ввічливим у будь-якій ситуації – це нормально для того, хто поважає власну гідність і цінує його в інших.

Вітання може бути різним, воно має свої нюанси залежно від випадку, тому виділяють кілька його варіантів:

  • дружнє;
  • світський;
  • ділове;
  • нестандартне.

Щодня життя підносить безліч ситуацій, і в кожній із них людина повинна вести себе гідно. На відміну від колишнього світського етикету, норми поведінки якого були вкрай суворі, в сучасній повсякденному житті немає чітких меж таких правил, і допускаються деякі відхилення й винятки.

Тим не менше їх важливо знати і дотримуватися для свого ж блага, адже з-за асоціальної поведінки можна легко порушити нормальні взаємини у будь-якій із сфер свого життя, зробивши її нестерпною.

Правила привітання у діловому колі

У своїй професійній діяльності людям доводиться багато спілкуватися, і від якості цього спілкування дуже часто залежить оточення і стан кар'єри. Дотримання мовної культури важливо і для підтримання іміджу підприємства, на якому вони працюють. При цьому в кожній компанії є свої установлені норми поведінки і порядки.

Однак загальноприйнятих правил ніхто не відміняв:

  • в офісі першим повинен вітатися той, хто першим побачив свого товариша по службі, зрозуміло, якщо обидва вони знаходяться на рівнозначних по своєму положенню посадах;
  • якщо відбувається зустріч начальника і підлеглого, останній неважливо, чоловік це чи жінка, першим вітає свого боса;
  • у випадках, коли керівник входить у приміщення з підлеглими, він зобов'язаний привітатися з усіма першим.

На роботі основи етикету так само важливі, як і в повсякденному житті, але виконуються з урахуванням субординації і поваги посади. Цим фактом обумовлені і поправки щодо жінки – на роботі начальника жінка повинна вітати першою і вставати. Однак є чимало гідних керівників, які не дозволяють цього робити, і першими вітають жінок, які перебувають у підпорядкуванні, а також шановних співробітників більш старшого віку.

Рукостискання в діловій сфері завжди пропонує старший за посадою. Під час вистав, коли відбувається перше знайомство – з партнером або новим працівником, завжди подає руку той, кому представляють цих людей. При цьому все, що беруть участь у вітанні, представляються по імені, по батькові і посади.

Подавати руку не варто через поріг, над головою поруч людину, друга рука не повинна перебувати за спиною або в кишені – це моветон. Небажано в професійній сфері і рукостискання з участю обох рук – це, скоріше, підходить для близьких людей, друзів.

Привітання у світському суспільстві

В наш час не існує жорстко встановлених вимог, як потрібно вітатися з етикету. Будь-яка ситуація передбачає свої особливості, і не останню роль в ній відіграє елементарна ввічливість:

  1. Згідно з загальним порядком ровесники за віком можуть вітатися одночасно, в той час як молодший за правилами зобов'язаний робити це першим, а старший – ініціювати потиск рук. Але в різних соціальних колах це положення нерідко ігнорується.
  2. Щодо дівчини і хлопця – першим повинен вітатися представник сильної статі, зате жінка може подати йому руку для вітання. Виняток становить ситуація, коли чоловік значно старше своєї знайомої, тоді цілком логічно, що проявити повагу повинна вона.
  3. Якщо відбувається зустріч двох пар, то спочатку звертаються один до одного з привітанням жінки, чоловіки також свідчать їм свою повагу і тільки потім вітаються між собою. Якщо це сталося на вулиці в холодну пору, важливо проявити свою приязнь до знайомих, знявши рукавиці або рукавички. Це жест доброї волі, який показує ступінь довіри і доброзичливості.

Привітно привітавшись, люди мають можливість зав'язати розмову, отримати потрібну інформацію, обмінятися новинами.

Ввічливість в інших випадках

Ряд інших життєвих ситуацій також передбачає доброзичливе ставлення між учасниками соціуму.

При спілкуванні між покупцем і продавцем є свої особливості:

  • при вході в приміщення магазину необхідно привітати продавця, це є ознакою хорошого тону;
  • за правилами той, хто потребує допомоги чи якихось послуги, повинен виявляти повагу першим, і це цілком закономірно.

Але це тільки одна сторона питання – з етичних, а іноді і меркантильних міркувань, першими звертаються з привітанням продавці, які пропонують свої послуги і допомогу за вибором.

Педагоги, професійна діяльність яких пов'язана з публічними виступами, завжди вітають свою аудиторію першими, будь то невеликий клас або великий зал зі студентами. Специфіка роботи часто призводить до деякими правками до склепіннях етикету. Ті ж учні, що зустріли свого вчителя на вулиці, повинні висловити своє добре ставлення до нього першими.

Існують і інші правила:

  • що стосується водіїв: сидячи в машині, вони першими повинні вітатися з проходять повз людиною;
  • йде повз стоїть приятеля перший засвідчує свою повагу;
  • спізнюються на зустріч також зобов'язані першими привітати своїх друзів, а заодно і принести свої вибачення.

Щодо сусідів, навіть не є добре знайомими – звертатися до них з привітанням потрібно завжди першими, адже це люди, які живуть поруч, і вже тому складові частина нашого життя.

Як вести себе в гостях?

Візит до знайомих зазвичай пов'язаний з новими зустрічами і знайомствами, і часом людині доводиться спілкуватися з людьми різної статі і віку. На цьому й будуються правила поведінки в гостях.

При вході в будинок необхідно засвідчити свою повагу до господині, тільки потім можна вітатися з іншими присутніми, в першу чергу – з дамами. Вітання може бути загальним для всіх – у вигляді легкого поклону або кивка голови. Якщо при цьому посміхнутися, цього буде цілком достатньо, щоб створити розташовує до позитивного спілкування атмосферу.

Якщо в компанії зустрічаються два приятелі, один зобов'язаний представляти іншого тим, з ким той бажає завести знайомство. Але для цього слід спочатку вибачитися перед оточуючими, і тільки після цього вітати одного і перекинутися з ним двома-трьома словами.

Присутнім, особливо погано знають один одного, буває неприємно, коли вони не беруть участь у загальній розмові. Щоб гості не відчували себе покинутими, кожному слід приділити хоч трохи уваги, але це в основному прерогатива господині.

При обміні рукостисканнями правильно подати руку всім представникам сильної половини – неприпустимо проявляти таку прихильність тільки до своїх друзів і приятелів, для інших це може виглядати образливо.

Є ще одне важливе правило – якщо гість приходить до одного з домочадців, зустрічати його повинна вся сім'я. Прощання з йдуть приятелем також повинно відбуватися в присутності всіх членів сім'ї.

Як правильно вітатися?

Вітання, звернене до людини – це не тільки слова, в цей момент все важливо у відношенні здоровающегося людини:

Емоції можуть бути вираженими або приглушеними, але обов'язково позитивними – нехай це буде посмішка, навіть легка, ледве помітна.

Інтонація голосу здатна у всій повноті передати почуття людини, і сухі слова можуть бути сприйняті з розчаруванням і обуренням. Грубий тон взагалі неприпустимий за дотримання етикету.

Під час вираження своєї радості з приводу зустрічі необов'язково багато жестикулювати, це вважається непристойним, але можна потиснути руку, дружньо обійняти приятеля або посміхнутися дамі.

Має значення, як подавати та потискати руку. Психологи стверджують, що при цьому знак схвалення та поваги важливо зберігати середню дистанцію. Потиск повинно бути міцним і впевненим, але не здавлюють, а руки – сухим і відкритими.

Не можна подавати руку долонею вниз або вгору – це демонструє перевагу або підпорядкування. Навіть вітаючись сидячи, під час цього жесту необхідно піднятися, а трьох погойдувань цілком достатньо, щоб залишити про себе позитивне враження.

Інтелігентний, добре вихована людина, навіть незалежно від своїх явних переваг, які полягають у керівній посаді або солідному віці, завжди вітається першим. Тим самим він показує, що ставиться з повагою до всіх оточуючих його людей, їх індивідуальних світоглядів і пріоритетам.

Основні правила етикету і правильного привітання дивіться далі.

Коментарі

Схожі статті


Правилами етикету: хто повинен першим заходити в ліфт?

Правилами етикету: хто повинен першим заходити в ліфт?

За життя люди часто потрапляють у незручні ситуації, з яких не можуть знайти вихід тільки тому, що

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура спілкування

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура

Образ вихованої молодої людини складається не тільки з уміння добре вести себе по відношенню до

Етикет і культура поведінки ділової людини

Етикет і культура поведінки ділової людини

Культура поведінки і спілкування – це найважливіша складова ділових відносин. Етикет ділової людини

Мовний етикет: тонкощі культури спілкування

Мовний етикет: тонкощі культури спілкування

В будь-якому місці, де б не знаходилася людина, завжди прийнято ввічливо звертатися до

Основні правила службової етики

Основні правила службової етики

Більшість сучасних компаній досить серйозно стежать за своїм іміджем. Влаштовуючись на роботу в

Основні принципи і правила ділового етикету

Основні принципи і правила ділового етикету

Якщо ви хочете чудово виглядати в діловому середовищі, то вам необхідно знати основні правила і