Основні принципи і правила ділового етикету


Якщо ви хочете чудово виглядати в діловому середовищі, то вам необхідно знати основні правила і принципи ділового етикету. Знання мистецтва спілкування підвищить вашу репутацію в очах ваших партнерів, допоможе вам успішно укладати угоди, і отже, принесе більше доходу.

Крім того, і на рівні офісних працівників основи службового етикету мають бути відомі всім і кожному, так як співробітники є обличчям вашої організації і несуть відповідальність за імідж компанії в цілому.

Особливості

Всі правила ділового етикету базуються на наступних принципах:

  • Здоровий глузд. Будь-який бізнес побудований на досягненні спільнотою людей спільної мети. Ці цілі повинні бути досягнуті виключно розумними методами;
  • Етичність. Діловий етикет ні в якому разі не йде в розріз із загальноприйнятими етичними та моральними поняттями;
  • Свобода. В бізнес-середовищі часто відбувається зіткнення інтересів як опонентів, так і партнерів. Даний принцип говорить про терпимості і толерантності до проявів характеру, культури, національності учасників ділових відносин;
  • Зручність. Беручи участь у службових відносинах, людина має відчувати себе максимально комфортно. Ділові зустрічі, переговори, дрес-код і т. п. повинні бути організовані як можна більш зручним способом для всіх її учасників;
  • Доцільність. Усі правила і норми ділового етикету служать для досягнення загальних цілей;
  • Економічність. Не варто витрачати багато грошей на утримання етикету. Будь-які недоречні витрати – це вирахування з доходу або організації, або її співробітника;
  • Консерватизм. Стосовно ділового етикету краще дотримуватися старих правил етикету, внесена вами новинка може бути неправильно зрозумілою. Все-таки коріння ділового етикету виходять з державного, військового і світського етикету, що мають багатовікову історію;
  • Невимушеність. Виконання норм ділового етикету має відбуватися невимушено, ненав'язливо і легко.

Головні правила

До числа сучасних правил ділової етики відносять наступні правила:

  • Розумний егоїзм. Будь-яка ділова людина зобов'язаний переслідувати свої цілі, але не забувати про опонента. Уважно слухайте співрозмовника і аргументовано відстоювати свою точку зору, якщо виникли розбіжності.
  • Пунктуальність. «Точність – ввічливість королів», говорить народна мудрість. Ділова людина обов'язково повинен бути своєчасним у всьому – в переговорах, в термінах здачі проектів. Постійно запізнюються людина поступово втрачає довіру до себе. Цінуйте свій і чужий час, пам'ятайте, час-гроші.
  • Доброзичливість і позитивний настрій. Успіх компанії багато в чому залежить від його особи. А її особою є працівники. Привітні і доброзичливі співробітники – це великий плюс до іміджу організації.
  • Конфіденційність. Службові таємниці організації або секрети угоди не підлягають розголошенню. Службові таємниці прирівнюються до особистих.
  • Передбачуваність і доречність поведінки. Щоб уникнути неприємних конфузів, всі дії в бізнес-середовищі чітко регламентовані. Наприклад, при знайомстві застосовується наступний порядок: вітання (рукостискання) – уявлення – обмін візитками (причому в візитку потрібно обов'язково заглянути, лише потім класти її у кишеню). Ваше передбачуване і врівноважене поведінка має для оточуючих велике значення.
  • Правило «безстатевого спільноти». У бізнесі етикет застосуємо не тільки до чоловіків, але і жінок. До бізнес-леді вже не застосовується світський етикет, де жінкам дозволено більше, ніж чоловікам. На роботі немає гендерних відмінностей. Приміром, жінка при зустрічі повинна впевнено потиснути руку партнера.
  • Чітка організація робочого простору. Завалений стосами паперів стіл, пил і сміття в кабінеті справить негативне враження про вас як про партнера. Тому дотримуйте чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  • Статусні відмінності. Зазвичай у компаніях всі працівники розділені на класи, причому керівне ланка знаходиться вище підлеглих. Тому начальники в організації мають більш привілейоване становище.
  • Ефективність. Ділові відносини завжди передбачають ефективне розподіл ресурсів, і норми ділового етикету повинні сприяти підвищенню результативності діяльності організації.
  • Зовнішній вигляд. Дотримуйтесь офісний дрес-код. Пам'ятайте, зустрічають по одягу, тому якщо ви будете елегантно, стильно і презентабельно виглядати, то довіра до вас істотно зросте.
  • Грамотність. Ваша мова, письмова та усна, ділові документи не повинні містити ніяких помилок. Інакше неграмотність ляже плямою на ваш імідж.
  • Правильна жестикуляція. Мова жестів іноді може розповісти нам більше, ніж сама розмова. Уникайте закритих поз, які говорять про скритності, неприязні чи роздратованості. Пряма спина, впевнений погляд і чіткі рухи вигідно виділять вас в суспільстві.

Сучасна ділова людина має не просто виконувати всі вимоги ділового етикету, але і зрозуміти їх сутність, чому їх слід дотримуватися й чому вони так необхідні в діловому спілкуванні.


Коментарі

Схожі статті


Основні правила службової етики

Основні правила службової етики

Більшість сучасних компаній досить серйозно стежать за своїм іміджем. Влаштовуючись на роботу в

Психологія ділового спілкування

Психологія ділового спілкування

Сьогодні у ділових людей є багато способів спілкування з клієнтами, колегами та іншими

Дипломатичний етикет: види та правила проведення прийомів

Дипломатичний етикет: види та правила проведення прийомів

Прийоми є формою ділового спілкування на різних рівнях. Під час прийому можуть зустрітися