Правила мережевого етикету: норми поведінки


Люди дотримувалися правил етикету задовго до появи комп'ютерів. Норми поведінки допомагають адекватно представити свою персону і думку, вести бесіду у формі ввічливого діалогу, поважати чуже розуміння теми і підтримувати здоровий «мікроклімат» в спілкуванні.

Деякі думають, що з приходом комп'ютерних технологій і мережевого спілкування, можна забути про норми етичної поведінки тільки тому, що по той бік екрану сидять незнайомі люди, з якими доведеться зустрітися. Ця позиція неприйнятна, тому що етикет не ускладнює життя, а полегшує. Тому в мережі склалися певні правила, яким ввічливі люди повинні слідувати.

Спілкування має відбуватися без емоцій

Не можна піддаватися щохвилинним емоціям. Спілкуючись з незнайомою людиною, слід пам'ятати, що він реальний, але не бачить і не чує опонента, а тільки читає текст. Краще писати зрозумілі висловлювання без провокацій і ненависті, інакше можна спровокувати у відповідь гнів і надовго зіпсувати собі настрій.

Слід пам'ятати, що кожне слово фіксується і нікуди не зникає, воно може суттєво зашкодити як іншої людини, так і вам.

Будь-яку тему краще обговорити ввічливо, спробувати зрозуміти співрозмовника і спокійно донести свою позицію.

Стандарти поведінки в мережі та реальному житті

В реальному світі абсолютна свобода поведінки не допускається, люди бояться осуду оточуючих, або покарання за проступки. В інтернет мережі виловити порушника непросто. Але це не звільняє його від моральної відповідальності. Потрібно пам'ятати, що по той бік екрану знаходиться жива людина, і спілкуватися з ним необхідно так само, як з людьми в реальному суспільстві. Якщо є проблеми з етикетом, слід подумати, як би ви вчинили в звичайному житті, дивлячись співрозмовникові в очі.

Поведінкові норми в тематичних групах

Використовуючи інтернет для групового спілкування, слід пам'ятати, якою по спрямованості групі ви знаходитесь. У конференції з тематикою телепрограм цілком нормально використовувати чутки і плітки, а ввійти з ними в наукове середовище недозволено. Опинившись у новій тематичній групі, слід озирнутися, вникнути в те, що відбувається, і тільки потім вступати в дискусію.

Безцінний час

Спілкуючись в кіберпросторі, необхідно розуміти цінність часу кожного з нас. Не варто посилати бездумних повідомлень на електронну пошту або в конференцію. Процес відправки займає час, пропускної ресурс каналу обмежений.

Слід подумати, чи потрібно це повідомлення, якщо є можливість утриматися, краще так і зробити.

Оцінка особистості

У мережі можна спілкуватися, не представляючись. Ніхто не знає, як виглядає співрозмовник, оцінка особистості відбувається за викладених текстів. Слід писати грамотно, не базікати, повідомлення повинні бути важливими і вагомими, факти – тільки перевіреними.

Допомога людям

В інтернеті знайдуться відповіді на багато питань. Якщо хтось задав питання, відповідь на який вам відомий, обов'язково потрібно посприяти людині. Допомога – справа благородна. Задаючи питання, можна обмінюватися репліками по електронній пошті, потім зібрати їх, підсумовувати і відправити загальним повідомленням в конференцію. Інформація стане корисною іншим користувачам.

Приватне листування

Неетично втручатися в приватне листування, читати або писати репліки за інших. Ні в якому разі не можна переадресовувати чужу переписку іншим людям.

Вміння прощати

Мережа переповнена повідомленнями як грамотних, так і малоосвічених людей різної вікової категорії і різним відчуттям світу. Слід бути терпимими і прощати людям дурні питання, довгі відповіді і навіть повна відсутність логіки у судженнях. Відповідати потрібно тільки з метою допомогти, а не засудити.

Делікатний гумор

Погано знаючи співрозмовника, слід обережно вводити в повідомлення гумор або іронію. При розвиваються відносинах краще делікатно торкнутися популярні теми, щоб з'ясувати коло інтересів опонента.

Флуд або привернення уваги

Флуд – безглузді повідомлення, наприклад: «Клас! », «Жесть! ». Деяким людям вони потрібні, щоб привернути до себе увагу. Це тільки здається нешкідливим, а насправді флудери, своїм потоком неетичних висловлювань здатні порушити конференцію.

Флейми (flames). Провокація конфлікту

Емоційні репліки, незважаючи на думки інших учасників спілкування, називаються флэймы. Вони розохочують співрозмовника, можуть внести пожвавлення в розмову, але якщо переходять певну межу, виникає конфлікт. Починаються нерозуміння і взаємні образи.

Як правило, в подібній обстановці спілкування беруть участь кілька співрозмовників, але саме вони руйнують мирний процес конференції.

Флейм схожий на флуд, тільки він є більш агресивним.

Оффтоп. Присутність теми

Термін означає – виходження за рамки теми. Якщо у конференції присутня певна тематика, не варто суперечити їй безпредметними повідомленнями. Така поведінка порушує етичні норми і може бути зупинено модераторами.

Тролінг. Провокаційні повідомлення

Люди, які цим займаються, навряд чи думають про етикет. Цинічні, грубі, провокаційні повідомлення вкидаються для того, щоб посварити учасників бесіди і зруйнувати спілкування. Подразнюючи суспільство, тролі отримують задоволення від власної значущості. Не варто їм потурати і вступати в цю дискусію.

Смайли. Як користуватися

Веселі зображення для текстових повідомлень несуть емоційний відтінок. Часто сайти надають свої зразки, але користуватися ними потрібно в міру. Перевантаженість повідомлень смайлами може відвернути від змісту бесіди.

Грамотність

Слід перечитувати свої повідомлення, перш ніж їх відправити. Легко читається лист без помилок. В інтернеті достатньо програм, які можуть у цьому допомогти. Грамотний текст – ознака поваги до співрозмовника.

Дві теми поведінки в соціальній мережі можна розглянути докладніше, вони стосуються електронної пошти та конференцій.

Не так просто скласти грамотне лист, щоб у співрозмовника було бажання на нього відповісти. Існують основні поняття норм поведінки при спілкуванні по електронній пошті:

  • Спочатку слід представитися, повідомити свої загальні дані. Цього достатньо, щоб почати листування. До анонімним книжники, ставляться насторожено, часто не читаючи, відправляють їх повідомлення в спам.
  • Краще вказати тему листа, лаконічно виділити головне, щоб привернути увагу.
  • Необхідно добре продумати зміст тексту, прибрати всі помилки і зайві фрази. Слід розбити лист на смислові абзаци, щоб воно легше читалося. Не варто відправляти повідомлення у великому обсязі, оскільки читати його може бути незручно, краще використовувати ємну і точну інформацію.
  • В особистому спілкуванні дозволяється розмовний стиль.
  • Під час активного листування можна зберегти вихідний текст і кілька тематично зрозумілих листів.
  • В кінці тексту слід лаконічна підпис, що складається з імені та контактних даних. Переписувач повинен знати, з ким він спілкується, і як з цією людиною можна зв'язатися.
  • Не можна переадресовувати чуже повідомлення без згоди автора.

Під час синхронної конференції слід дотримуватися певних правил етикету:

  • Спілкування повинно бути ввічливим.
  • Не слід відходити від теми конференції.
  • Не варто писати повідомлення, які не можна сказати при особистому спілкуванні.
  • Не потрібно відправляти нецікаві тексти.
  • Спілкування підтримується з усіма бажаючими, а не з одним співрозмовником.
  • Не можна ставити приватних питань (вік, робота, сімейний стан).
  • Неетично жартувати або задавати питання з приводу національності і релігійних переконань.
  • Не варто проявляти зайву активність, повинна бути можливість висловитися і в інших опонентів.
  • Набираючи повідомлення, не варто включати Caps Lock, заголовні літери в тексті створюють емоційне підсилення, яке інколи прирівнюється до крику.

Етичні норми поведінки в інформаційній мережі необхідні для культурного та безпечного спілкування.

Вихована людина не спровокує скандал, буде вести розмову в тактовному і доброзичливому тоні. Мережева етика нескладна, оскільки вона нічим не відрізняється від культури поведінки у повсякденному житті.

Детальніше про правила мережевого етикету дивіться у наступному відео.


Коментарі

Схожі статті


Етикет і культура поведінки ділової людини

Етикет і культура поведінки ділової людини

Культура поведінки і спілкування – це найважливіша складова ділових відносин. Етикет ділової людини

Основні правила службової етики

Основні правила службової етики

Більшість сучасних компаній досить серйозно стежать за своїм іміджем. Влаштовуючись на роботу в

Основні принципи і правила ділового етикету

Основні принципи і правила ділового етикету

Якщо ви хочете чудово виглядати в діловому середовищі, то вам необхідно знати основні правила і

Культура спілкування військовослужбовців

Культура спілкування військовослужбовців

З давніх часів воїни, захисники Батьківщини, виступали своєрідним еталоном мужності й шляхетності.

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура спілкування

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура

Образ вихованої молодої людини складається не тільки з уміння добре вести себе по відношенню до

Важливі правила поведінки у конфліктній ситуації

Важливі правила поведінки у конфліктній ситуації

З-за зайвої запальності і дратівливості нерідко не вдається вирішити конфлікт мирним шляхом. Однак