Іспанський національний костюм
Іспанія – країна з багатою історією і культурою. Мабуть, багато хто хоч раз у житті заглиблювалися в вивчення традицій, фламенко і видовищною кориди. Крім усього іншого, великий інтерес представляє національний одяг іспанського народу.
протягом середньовіччя традиційний костюм регулярно зазнавав змін, в кінцевому рахунку закріпивши за собою позиції як одного з найяскравіших і вражаючих.
У нашій статті ми докладно розповімо про історичні аспекти становлення традиційного костюма в Іспанії.
Трохи історії
Розвиток традиційного костюма Іспанії проходило протягом 15-19 століть.
У 16 ст. при дворі іспанських Габсбургів в побут увійшли жорсткі каркаси для костюмів, вони користувалися популярністю протягом усього століття до 17 ст. Вони вплинули на розвиток костюмів інших країн Європи.
На становлення основних традиційних рис костюма вплинули лицарський образ, етикет королівського двору і релігія. Костюм підкреслював природність і гармонійні пропорції, що було властиво епосі Відродження, але, з іншого боку, існували особливі критерії, щоб заховати тіло.
В костюмах завжди прагнули розширити лінію плечей з допомогою спеціальних валиків або подовженої лінії плечей. Вже в 18-19 століттях почав формуватися більш сучасний варіант наряду, предмети якого присутні в сучасних моделях національного костюма.
Різновиди
Жіночий
Костюм для дам завжди відрізнявся чіткими і правильними лініями і трикутним силуетом. Плаття мали корсет, щільно затягнутий на талії, закрите декольте у вигляді складного крою ліфа.
Груди намагалися зробити візуально менш об'ємною за допомогою корсета. Передня частина ліфа закінчувалася гострим мисом. До верху пришивали металевий вертюгаден, на який надягали дві спідниці. Верхня частина мала високий трикутний розріз і відкривала нижню спідницю, яка завжди була іншого кольору.
Звичайно ж сукні прикрашали різного роду декоративними елементами у вигляді ниток перлів, золотих ниток і декоративними сітками з ниток.
Рукави сукні зазвичай були довгими і подвійними. Нижній шар був вузьким, а верхній міг змінюватись, наприклад, бути з розрізом на згині, куди просмикували руку. Зазвичай другий рукав мав більш вільну або розкльошені форму, краю рукава витончено звисали. У жіночому вбранні був брыжжевой комір, він мав виріз спереду і відкривав шию.
Описаний нами костюм був притаманний представникам аристократії.
Мешканки міст не використовували корсет і каркас для спідниць. Їх костюм становили сорочка, вузький ліф, знімні рукави і спідниці з великою кількістю складок і зборок.
Пізніше, наприкінці 18 та у 19 століттях жіночий наряд виглядав трохи по-іншому. Це був приталений жакет з широкими лацканами, відсутній корсет, спідниця в підлогу зі складками, мантилья, гребінь, віяло і шаль.
Невід'ємним елементом є мантилья – накидка з мереживом, якою покривають груди, плечі і голову. Гребінь кріпили високо до волосся у вертикальному положенні, а мантилью покривали зверху.
Чоловічий
Традиційний костюм для чоловіків в Іспанії складався з сорочки, укорочених штанів, колета і плаща.
Сорочку прикрашала брыжжевый комір і високі манжети з батисту, декоровані мереживом.
Укорочені штани були кулястого фасону, іноді їх доповнювали декоративною тканиною у формі вертикальних смужок. Такі штани також називали брагетт, під них надягали обтягуючі панчохи – кальес.
Коле, він же хубон, був короткою курткою до лінії талії або ж до середини стегон. Він мав облягаючий фасон, передню застібку, комір-стійку і завужені рукава з підкладками на плечах і відрізний баскою.
Такий комір з'явився передумовою появи гофрованого коміра. Звична форма поступово ставала все більше в розмірах, до нього додали рюші і мережива. Так, наприкінці 16 ст. він був розміром вже аж до 20 див.
Плащі були варіантом верхнього одягу, при цьому мали різноманітні форми. Вони могли бути короткими або видовженими, з капюшоном або зовсім без коміра. Найпопулярнішими були плащі-накидки, їх носили розстебнутими чи ж на одній застібці під шиєю. Плащ завжди прикрашали наплічники і ефектно звисали широкі рукава.
Саме в Іспанії, вперше на території Європи, застосували каркас у вигляді стьобаною підкладки з вати, кінського волоса і тирси. На такий каркас і одягалась одяг.
Пізніше чоловіче вбрання зазнав значні зміни. Тепер він включав укорочений піджак – фігаро, вузькі штани приблизно по коліно, жилет, пояс, перекриває лінію талії, панчохи, капелюх-капелюх, плащ і туфлі з пряжками.
Дитячий
В основному, дитячі костюми були схожі на дорослий одяг. Хлопчики носили укорочені штани з гетрами і сорочкою.
Для дівчаток підбиралася розкльошена спідниця, сорочка і також коміри специфічної форми. На відміну від дорослих костюмів, дитячі відрізнялися більш контрастними відтінками і наявністю візерунків.
Особливості
Кольори і візерунки
Кольорова гама одягу змінювалася в залежності від історичного відрізку часу. На початку середньовіччя це були бліді некрасочные відтінки: чорний, коричневий, сірий і білий. Також були присутні щодо яскраві відтінки: фіолетовий і зелений.
В 19 столітті костюми характеризувалися яскравими забарвленнями, наприклад, червоним. Найчастіше одяг прикрашали візерунками золотого або срібного кольору. В основному це були квіти або горох.
Тканини
Зазвичай виготовлення одягу переважали гладкі однотонні тканини. В 18-19 століттях велике поширення одержали візерункові тканини, вишиті або набивні.
У візерунках часто використовувалися релігійні мотиви, тварини. Також тканини прикрашалися стрічками, нашивками і великою кількістю мережива.
Крій
Як ми вже відзначали, в костюмах були присутні чіткі лінії, за допомогою яких створювалися трапецієвидні силуети і розкльошені фасони.
Всі предмети гардероба відрізнялися вільним кроєм, в тому числі чоловічі штани і сорочки.
Аксесуари та прикраси
Представники чоловічої статі носили капелюхи з фетру або капелюхи-треуголки, берети, шапочки червоного відтінку, схожі на фригійські ковпаки.
Дами прикрашали волосся різного рожа шпильками і гребенями.
І в жіночому, і в чоловічому костюмах завжди багато демонструвалися прикраси. Це могли бути намиста з перлів, пояси з дорогоцінних металів, сережки, кільця, ремені, незвичайні гудзики-застібки, ланцюжки, камеї та інше.
Взуття
Чоловіки носили взуття без підборів, в основному виконану з м'якої шкіри або оксамиту. З середини 16 ст. відбулися зміни у формі взуття, ніс туфель став гостріше. На оксамитової взуття робилися прорізи, через які було видно кольорова підкладка.
Жіночі туфлі були вельми різноманітні. Вони також виготовлялися з м'якої шкіри, оксамиту чи атласу. З середини 16 ст. почали з'являтися вже туфлі на підборах.
Жінки завжди прагнули приховати своєї спідницею, туфлі. Винятком були туфлі на товстій дерев'яній підошві. Товщина підошви свідчила про добробут дами.
Сучасні моделі для традиційних танців
Це, в першу чергу, широко розкльошена спідниця в підлогу.
Стандартний фасон – кльош від стегна, м'які легкі фактури, здатна витончено струмувати при русі.
Зазвичай виконаний в темних тонах, часто буває з набивним малюнком.
Спідницю доповнює біла блузка не строгого стилю. Обов'язковими деталями для блузки є: манжети, мереживо, або навіть жабо, оборки, а матеріал повинен бути м'яким і ніжним. Така сорочка відразу робить весь образ жіночним.
Альтернативою є широкого крою штани – спідниця-штани та штани расклешенного фасону. Крім монохромного тони, вони можуть бути в смужку або велику клітку.
Насичено червоне плаття часто використовується для асоціації з іспанською культурою. Воно зазвичай має вільний крій або багатошарово.
Сарафан з квітковим принтом – ще один атрибут іспанської культури. Часто його носять з крислатим капелюхом або хусткою.
Ще традиційний костюм носять спільно з корсетом темного відтінку, який надягають поверх блузки або окремо.
Якщо говорити про аксесуари, то дівчата часто використовують квіти, прикрашаючи ними волосся або прикалывая до одягу. Інший важливий аксесуар – шаль з бахромою або яскравим малюнком.
Схожі статті
Ірландський національний костюм
Трохи історії Особливості Опис наряду Сучасні моделі Кожна народність має свій традиційний
Китайський національний костюм
Трохи історії Особливості Кольори і відтінки Тканини і крій Різновиди (Жіночий, чоловічий, дитячий
Корейський національний костюм
Трохи історії Особливості Різновиди Аксесуари та взуття Костюми в сучасному світі Традиційний
Осетинський національний костюм
Одним з найбільш яскравих і самобутніх національних нарядів виправдано вважається осетинський
Азербайджанський національний костюм
Трохи історії Особливості Кольори і відтінки Тканини і крій Різновиди Аксесуари та взуття Сучасні
Коментарі