Дипломатичний етикет: види та правила проведення прийомів


Прийоми є формою ділового спілкування на різних рівнях. Під час прийому можуть зустрітися представники держав, партнери по бізнесу, ділові колеги, просто друзі і знайомі. У ході подібних заходів найважливішу роль грає дотримання етичних норм поведінки. Перед відвідуванням прийому необхідно ознайомитися з положеннями дипломатичного етикету.

Історія

Дипломатичний етикет являє собою зведення норм і правил поведінки на службових заходах. Так як офіційні прийоми можуть проходити в присутності представників найвищого рівня, ігнорування норм ділової поведінки може послужити серйозною образою.

Дипломатичний протокол – це багатовіковий історичний досвід міжнародного ділового спілкування. Його формування відбувалося поступово. Автором дипломатичного протоколу не є конкретна людина чи країна.

Встановлені правила виведені на основі принципу «міжнародної ввічливості». Цей принцип закликає проявляти повагу і шанобливе ставлення до всього, що являє чи символізує якусь державу.

Відмінність між дипломатичним етикетом і протоколом полягає в тому, що етикет передбачає прояв поваги і хороших манер до учасників офіційного заходу: посадовим особам, політичним діячам. Дипломатичний протокол – більш узагальнене і широке поняття, яке диктує принципи поваги до країнам та державам.

Особливості

Дипломатичні прийоми можуть влаштовуватися на різних рівнях і з різних приводів. Найчастіше це національні свята, знаменні дати і події. На прийомі може вшановувати який-небудь заслужений діяч або почесний представник іншої держави. Також прийом може бути влаштований з нагоди великого сімейного торжества, професійного свята, художньої виставки або театральної прем'єри.

Подібний захід передбачає певну підготовку до нього. Проведення прийомів є досить відповідальним подією. Чим численніша захід, тим раніше повинна бути розпочата підготовка. Запрошення для гостей необхідно розсилати не менше ніж за 10 днів.

Організатору та господарю заходи слід належним чином підготуватися до його формальної частини.

Запрошені, зі свого боку, також повинні подбати про те, щоб була підібрана відповідна одяг. Вона повинна бути доречна на даному заході, відповідати обстановці і часу. Надмірно розкішні і химерні вбрання будуть виглядати безглуздо і викликають лише негативні емоції з боку оточуючих.

На прийом необхідно з'явитися в зазначений організатором час – постарайтеся не спізнюватися.

Гостям слід заздалегідь подбати про те, як краще дістатися до місця проведення заходу.

Види

Залежно від приводу, контингенту запрошених гостей прийоми прийнято розділяти на офіційні і неофіційні.

Офіційні дипломатичні прийоми

На таких заходах учасники зазвичай пов'язані професійною діяльністю. Це можуть бути колеги по роботі, партнери по бізнесу, представники різних організацій чи підприємств. Дуже часто на офіційних прийомах високого рівня зустрічаються дипломати та інші представники різних держав.

Офіційні прийоми вимагають особливо ретельної підготовки і організації.

Неофіційні прийоми

Такі прийоми менш формальні. На них можуть бути запрошені члени сім'ї, друзі, колеги по службі. Приводами для цих заходів зазвичай служать різні урочистості, сімейні події та свята. Звичайно, під час таких свят міжнародний дипломатичний протокол не зовсім доречний, але навіть вони вимагають дотримання відповідних етичних норм.

Залежно від часу проведення прийоми бувають денними і вечірніми. На денні заходи подібного типу прийнято одягатися менш офіційно. Для жінок дозволяється коротке плаття. Вечірні прийоми зазвичай більш урочисті, вони вимагають ретельного підбору гардеробу. Для чоловіків – це строгий діловий костюм або фрак. Жінкам на вечірній офіційний захід варто підібрати довге плаття.

Рекомендації:

  • На вечірніх офіційних прийомах піджак у чоловіків повинен бути застебнутий. Розстібати його допускається тільки під час перебування за столом.
  • Не слід зловживати парфумами або дезодорантом. Аромат повинен бути легким і ненав'язливим для оточуючих.
  • Для ділових прийомів і переговорів підходять однотонні костюми стриманих і строгих кольорів: сірого, чорного, синього, темно-синього.
  • Прийнятна довжина краватки – до пояса штанів. Потрібно подбати про те, щоб вузол на краватці був акуратним.
  • У літній час на денні прийоми допускається одягати сукні чи костюми світлих тонів. Взуття підбирається аналогічного кольору.
  • Часто організатори у запрошенні вказують бажану форму одягу. В даному випадку слід дотримуватися прохання господаря і підібрати відповідний костюм.
  • Варто утриматися від вибору однотонного краватки чорного кольору. Такий предмет гардеробу, як правило, одягається на жалобні заходи та панахиди.
  • Не слід класти предмети в кишені піджака або жакета.
  • Також слід утриматися від того, щоб тримати руки в зовнішніх кишенях одягу.
  • На дипломатичні заходи жінкам не рекомендується надягати велика кількість ювелірних прикрас.

Про особливості дипломатичного етикету ви дізнаєтесь із наступного відео.


Коментарі

Схожі статті


Основні принципи і правила ділового етикету

Основні принципи і правила ділового етикету

Якщо ви хочете чудово виглядати в діловому середовищі, то вам необхідно знати основні правила і

Культура поведінки: важливі правила і етикет у суспільстві

Культура поведінки: важливі правила і етикет у суспільстві

Те, як людина веде себе в суспільстві, як він взаємодіє зі знайомими і незнайомими людьми, говорить

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура спілкування

Правила етикету для чоловіків: хороші манери і культура

Образ вихованої молодої людини складається не тільки з уміння добре вести себе по відношенню до